Задати питання

Податкові спори, податковий адвокат

Робота підприємства будь якої форми власності, завжди знаходиться під контролем податкових служб і порушення правил оплати податків, може привести до банкрутства підприємства.
Юридична компанія «Дем’яненко та партнери» надає повний спектр юридичних послуг, пов’язаних з вирішенням податкових спорів і юридичні консультації в сфері податкової діяльності, а саме:
  • аналіз рішення про притягнення до податкової відповідальності та підготовка заяви про оскарження ненормативного акту;
  • аналіз рішення про призначення податкової перевірки, акту перевірки та підготовка заперечень на акт;
  • оскарження ухвали про відмову в забезпеченні вимог заяви;
  • збір доказів;
  • подача заяви до суду;
  • підготовка клопотання про поновлення строку подачі заяви (якщо термін пропущений);
  • участь в досудовому врегулюванні податкового спору;
  • участь в судовому засіданні першої, апеляційної, касаційної інстанції;
  • підготовка та подання зауважень на протокол судового засідання;
  • складання та подача апеляційної скарги на рішення або ухвалу суду першої інстанції (заперечення на апеляційну скаргу);
  • складання та подання касаційної скарги (заперечення на касаційну скаргу);
  • підготовка і подача заяви про перегляд судових актів у порядку нагляду (заперечення на заяву).
У вирішенні податкових спорів слід надати особливу увагу досудового оскарження або ж вирішувати їх безпосередньо з податковими організаціями в судовому порядку.
Подібні податкові спори виникають з різних причин:
  • донарахування податкових зобов’язань;
  • проведення податкової перевірки, застосування санкцій, згідно з валютним і податковим законодавством, або ж відшкодування сум, сплачених більше суми податків.
Кожна ситуація вимагає особливої уваги, саме тому наші юридичні послуги включають в себе розробку індивідуального плану для врегулювання податкових суперечок і податкових завдань.

Оскарження рішень податкових органів здійснюється по – новому:

Законом України від 16.01.2020 № 466-IX вносяться зміни до статті 56 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), стосовно оскарження рішень контролюючих органів.

Так, строк на адміноскарження рішення ДПС, як і раніше, становить 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення (далі – ППР) або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Однак, тепер у платників податків, що пропустили цей строк з поважних причин, з’явилась можливість подати клопотання про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку та копії підтверджуючих документів поважності причин такого пропуску (за наявності).

Подати таке клопотання можна протягом 6-ти місяців з дати закінчення пропущеного строку для подачі скарги. Скарги на рішення територіальних органів ДПС подають до центрального органу ДПС.

Крім того, ст. 56 ПКУ доповнена новим п. 56.31, за яким до контролюючого органу, який прийняв оскаржувальні рішення відносно нерезидентів, які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, можуть бути подані скарги щодо:

- рішення про взяття на податковий облік нерезидента;

- ППР, винесене у зв’язку з визначенням грошового зобов’язання у порядку, передбаченому п.п. 141.4.2 п. 141.1 ст. 141 ПКУ;

- ППР, винесене у зв’язку з визначенням грошового зобов’язання у порядку, передбаченому п.п.117.1 та 117.4 ст. 117 ПКУ;

- ППР, винесене у зв’язку з визначенням грошового зобов’язання, передбаченого п.п. 133.3 ст. 133 ПКУ.

У разі прийняття контролерами рішення про відмову у задоволенні скарги щодо нерезидентів, платник може оскаржити рішення територіального органу ДПС, звернувшись до контролюючого органу вищого рівня.

Інформація з Інтернету.

Що робити в разі блокування податкових накладних?

Що робити в разі блокування накладних? Бігти відразу ж в суд не варто – дорого і довго.

У разі блокування податкових накладних (ПН) підприємцю не обов’язково вирішувати проблему через суд, оскільки це довго і витратно. Краще використовувати для цього адміністративну процедуру оскарження,

За цією процедурою загальний строк оскарження після блокування – 10 робочих днів. Але під час карантину цей термін може бути і більше.

Не  рекомендується направляти скарги в критичні для сервера дні. Тобто з 15-го по 30-31 число. Не зайвим підприємцям буде  звернутися до Ради бізнес-омбудсмена, подавши клопотання про відкритий розгляд справи.

До Таблиці кодів підприємцю необхідно додати письмові пояснення і документи які підтверджують специфіку діяльності.

За рекомендацією, доцільно пояснити і підтвердити технологічний цикл і специфіку бізнесу (особливо тим бізнесам, в рамках яких має місце «переломлення кодів»).

У скарзі обов’язково варто звертати увагу на випадки реєстрації накладних, виписаних за тими ж договорами (якщо такі є) – в такому випадку при аналогічних умовах фіскали суперечать самі собі.

Також до електронного позова можна прикріпити і паперовий. Особливо, якщо всі аргументи відразу не вмістилися в е-скаргу.

По можливості, бізнесу не радять включати в податкову накладну багато номенклатурних позицій ТМЦ або послуг, а також не включати в накладні «ризикові» коди на рівні з іншими (один «код» може стати причиною блокування).

Як розблокувати податкові накладні:

• об’єднуйте кілька податкових накладних та розрахунки коригування (РК) під одним «Повідомленням»;

• за умови «пов’язаності» в позов можна включити необмежену кількість податкових накладних або розрахунків коригування;

• не забувайте про зведені накладні замість «післяопераційних» (це може значно заощадити бюджет платника на судові витрати);

• помилкові ПН / РК можна не розблоковувати і не відображати в складі звітів (в деяких випадках доцільно лише повідомити податкову про помилку листом);

• деякі використовують метод «дубляжу» замість «розблокування».

Інформація з Інтернету.

ВС змінив думку щодо строків оскарження податкових повідомлень-рішень після адміноскарження

Оскаржити податкове повідомлення-рішення після адміноскарження можна протягом одного місяця після дня що настає за днем закінчення процедури адміністративного оскарження.

Відповідне положення міститься у постанові Верховного Суду від 26 листопада 2020 року у справі № 500/2486/19.

Обставини справи

Питання додержання позивачем строку звернення до суду із позовом про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень після проведення процедури адміністративного оскарження та отримання рішення про залишення скарги без задоволення було, серед іншого, спірним у справі, яку переглянув у касаційному порядку Верховний Суд у складі судової палати для розгляду справ щодо податків, зборів та інших обов’язкових платежів.

Суди попередніх інстанцій залишили без розгляду позовну заяву фізичної особи – підприємця до Головного управління Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень щодо податкових повідомлень-рішень, якими збільшено суму грошового зобов’язання за платежем та застосовано штрафні санкції. Свої висновки суди мотивували тим, що позивач пропустив строк звернення до суду та не навів поважних для цього причин.

Позиція ВС

Верховний Суд залишив у силі рішення судів попередніх інстанцій, відмовивши позивачеві у задоволенні касаційної скарги.

Судова палата КАС ВС відступила від позиції про застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеної в постанові Верховного Суду від 3 квітня 2020 року у справі № 2540/2576/18, у якій визначено, що строк для звернення платника податків із позовом до адміністративного суду, у тому числі після використання процедури адміністративного оскарження, становить 1095 днів з дня отримання платником податків рішення, яке оскаржено.

Суд вказав, що право ініціювати в судовому порядку спір щодо правомірності податкових повідомлень-рішень та/або інших рішень контролюючого органу про нарахування грошового зобов’язання об’єктивно не може існувати протягом 1095 днів, оскільки така тривалість порушує принцип правової визначеності як одного з основних елементів верховенства права, а також не забезпечує досягнення мети й завдань функціонування податкової системи.

Верховний Суд сформулював такий правовий висновок. Норма п. 56.18 ст. 56 Податкового кодексу не визначає процесуального строку звернення до суду і, відповідно, не є спеціальною щодо норми п. 56.19 ст. 56 ПК. Водночас положення п. 56.19 ст. 56 ПК є спеціальними щодо норми ч. 4 ст. 122 КАС, має перевагу в застосуванні у податкових спорах і регулює визначену її предметом групу правовідносин – оскарження в судовому порядку податкових повідомлень-рішень та інших рішень контролюючих органів про нарахування грошових зобов’язань за умови попереднього використання позивачем досудового порядку вирішення спору (застосування процедури адміністративного оскарження – абз. 3 п. 56.18 ст. 56 ПК). Вона встановлює строк для їх оскарження протягом місяця, що настає за днем закінчення процедури адміністративного оскарження відповідно до п. 56.17 цієї статті.

Більш скорочені строки звернення до суду у разі попередньої реалізації досудових процедур полягають у забезпеченні наступності юрисдикційних проваджень (адміністративних і судових) та пов’язані з необхідністю мінімізувати темпоральний проміжок між досудовими процедурами та судовим провадженням.

Інформація з Інтернету.